torsdag 16. september 2010

Oblig 1 Heavy object lifting

Oppgaven går ut på og animere et tungt object løft. Bruke en valgt rigg.

   min rigg ble denne Kram Karen:


Valg  av rigg er viktig,det må vere en man er komfertabel med og liker.

 så før man skal animere må man prøve og tenke ut
karakter type på personen som skal animeres.
om han er slapp,giddalaus, sterk,vital,kul,laidback osv.
jeg tenkte meg da og få med meg litt krops språk på begynnelsen som anticiperte det ,men jeg fant ut at jeg måtte konsentrere  på mark løftet og få til blokken ,med
pose til pose først,så fikk jeg heller se senere hva jeg kunne utbrodere med.



her en referanse fra Youtube


-

Ja jeg gjorde den feilen at jeg begynnte og animere ut i fra de hoved posene jeg syntes så bra
ut og begynte og justere på hender og arm rotasjoner osv.
Og glemte helt og lage en enkel Blokk først!
 så etter guiding fra min lærer,fikk jeg begynne forfra med en Blokk.

-

etter at jeg hadde satt opp de forskjelige hoved keys med hoved positurene var jeg vel ganske fornøyd med
rough animasjonen,men det var ikke Førken/Lærer -bare en dag før innlevering !Hun mente at ikke det var nokk ilustert tynge på ballen i løftet og at "arch"ene ikke var gode nokk i løftet,så jeg måtte gjøre endel endringer.......

1.jeg prøvde og få karakteren til og forbrede seg på og gjøre et tungt løft ved og sette figuren, ned i kne stilling med godt stabiliserte ben og knær.
-Prepare the character to get to heavy working!
-Anticipate the heavy lift with the character get a grip on the ball and stabilize the lover body.
-Timing the keys where and when the action is .(how many keys are there to be within next frame? )

when he is about to lift,


when he actually lifts,



 I try to use right spacing  to illustrate slow and "hard to lift" at the beginning in the lift,where he gather all his strength just before he lifts.
easing in just before he explode at a fast key out and makes an eractic movement !

in the midle position with stretched arms weithening all his strength at his thighs and legs,he gather power again(new anticipation) to make the final up lift with his arms contracting ,-combing with all his weight of hes upper torso from pelvis, tangent it backwards in a sloping arch.

Finally, he try to make the last forward release of the ball. pushing it away from his body .


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar