mandag 6. desember 2010

Nissen Storyboard review


Nissen Storyboard



story´n till Anders var en sikker vinner som alle ble enige om etterhvert ville bli den historien som kunne bli best og utvikle .

det ble ikke forandret så veldig på ursprung story´n til anders etter det jeg tror,så vi gikk stortsett ut  ifra det som var skrevet sort på hvitt.
Jeg var borte en av de dagene gruppa skulle til og utforme storyboardet,og det var nokk litt dumt,for de at jeg syntes kanskje det ble tatt noen litt for raske avgjørelser.
scene shots skulle vært spesifisert litt bedre med hendhold til vinkling av miljø/scene.og kameraets POV.
Jeg hadde noen ideer som jeg da allerede hadde i hodet etter og ha gått igjennom story´n og utviklet noen Raw sketches,som sener ble et mere eller mindre concept development på karakterene , som forfattern selv likte(Anders).
men establish shotet til Anders og plan tegningene som han hadde ble stående som en mal.disse var bra syntes jeg.
problemet var at når gutta hadde planlagt storyboarden i drafts så,videre delt in i hver sekvens som da skulle tegnes av hver enkelt så fungerte det litt dårlig ved at vi ikke fikk "one concistance in the whole sketching style" eller hvordan jeg skal si  det ..at det ble litt for mange tegne stiler på alt isteden for at én hadde tegnet hele storyboardet,eller én tegner rommene.én tegner karakterene, og  en tegne katta osv.
men,men man ser jo sånt etter hvert og lærer mens man går.

noen kamera vinkler ble forbedret etterhvert og dette med composisjoner av selve shot scene er noe som man bare må lære seg og se eterhvert.
BAlanse i bildet er alltid meget viktig for og lede øyet som ser(publikum), og vi prøvde og rette opp så godt vi syntes var mulig,eller  i hvertfall der hvor  det var viktigst.

vedr.shots fra 1.3 til 2.2 som jeg har tegnet så ville jeg prøve og få frem endel essentsielle ting som hvor historien tar handling og karakterenes relasjon og størrelse.

1.3 establiserer tid og handling av karakter:"Nissen" som da blir introdusert...



i neste shot 1.4 tas det farvell med kona som ilustrerer et farvell fra hjemm, før vandringen på eventyret der ute begynner!

I shot 2.1 a er det første shotet som ilustrerer hvor man er i huset og nissenes relasjon til skala,og kamra vinklen er satt opp for og vise at nissen har forlatt hjemmet som er inne i veggen på et hus.
det er bevisst også komponert slik  at karakter går inn ihistorien fra venstre til høyre.




når det gjelder selve storyien fra 2.4-2.6 så kune kaskje det vert gjort litt annerledels ser jeg i ettertid.
exempelvis så kunne nissen ha listet seg rolig bortover mot kjøkken benken for å ikke vekke katta.
så kunne han ha først fder ha fått litt krampe trekninger for å nyse 1 gang ,så for den andre gang nyse som vekker katta!

slutten var jo da litt omdiskutert siden jeg da hadde tegnet shot 3.8 i "parentalguide" det vil si nisse kona var
top løs og iført bare truse for og iludere at det ble seng-kos på nisse far etter utført bragd, ja det var sikkelig jule kveld for ham. men vi måtte dat heller kle på henne litt for at det skulle sømme seg for alle mann.
Men kontrasten islutt sekvensen fikk jo i hvertfal frem ,med at katta ble kasta ut og hadde det kjiipt ,mens nissen
fikk utført oppdraget og fikk jule kos inne i stua si!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar