søndag 5. desember 2010

treatment presentasjon og valg

Jeg prøvde lenge og komme opp med en story som jeg håbet at  kunne fange interesse ,det kan være vansklig og utforme historien konsist nokk og relatere den til en spennende karakter.
jeg prøvde meg frem med en fantasy tema,men tilbake meldinger var at det kanskje kunne heller bli til en hel aftens film.

denne fortellingen som skal inneha 3 akter og begrense seg ned til en short animated film ble i utgangs punktet spunnet ut ifra en look alike med tema til "De 3 bukkene bruse og trollet" hvor jeg tenkte meg at trollet var byttet ut med Havfruen som lå og passet på stredet som skipene måtte passere for og komm videre på de 7 hav……

Jeg er av den oppfatning om at ;hvis jeg skal lage en story som holder godt så må jeg ta utgangspunkt ien allerede skrevet story og heller lage en egen twist.
 jeg kan også ofte lage meg eller "tenke meg egene historierved å se et bilde, eller en tegning.men jeg er nok ikke oppfinnsom nok til og skrive en hel roman eller lang fortelling helt fra scratch .men de fleste filmer og story`s har et eller annet element fra en annen.

benevt dette med bilde så hadde jeg et Tysk litografi som er datert fra ca.1870 som er om en Sirene,som ga meg faktisk hoved inspirasjonen til og spinne på denne historien.


Jeg prøver og introdusere historien med hoved elmentene : miljø, character oppstandelse (et gammelt sagn som ferdes blandt gamle sjømenn)

fortellingen skal reflektere en søt klumsete hoved character som spiller på sin skjønnhet og vakre sang presentasjon,men når verken det ene eller annet fører frem hva kan skje da? tilfeldihetenes spill,og skjebnen som fører med seg og være på ret sted til ret tid (eller omvendt) .

sagnet sier også at alle erfarene sjømenn holder seg unna stredet hvor det lokker og lurer farer,men hva da med  en heller ung og uerfaren sjømann som ingen farer aner eller frykter?
han skal være ung og også naiv og uerfaren,som følgelig også blendes av kjærlighetens første blikk av den unge Hav jomfru.
Derfor har jeg heller ikke villet utbrodere eller dra ut slutten noe videre .
tankene for da kanskje være at kjærligheten mellom de to da oppløser hennes troll bindelse av og være halvt menneske ,akkurat som i fks. Svanesjøen av Tsjajkowskij eller orginalt også et gammelt Tysk sagn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar